Un studiu recent a scos la iveală un fapt neplăcut: modelele populare de televizoare inteligente de la Samsung și LG fac în mod regulat capturi de ecran ale ecranului și le transferă pe serverele producătorilor. Acest lucru se întâmplă chiar și atunci când o persoană folosește televizorul ca un monitor obișnuit pentru a conecta un computer sau o consolă de jocuri.
O modalitate fiabilă de a evita supravegherea este să nu conectați televizorul la Internet, ceea ce limitează semnificativ funcțiile dispozitivului, transformându-l în esență într-un dreptunghi negru inutil atârnat pe perete.
Cercetătorii au analizat traficul de rețea de la TV. S-a dovedit că dispozitivele trimit pachete de date către serverele producătorilor la o frecvență ridicată: la fiecare 500 de milisecunde pentru Samsung și la fiecare 10 milisecunde pentru LG.
Probabil, datele colectate sunt folosite pentru a recunoaște automat conținutul pentru a afișa reclame direcționate utilizatorilor. Sistemele de inteligență artificială analizează conținutul capturilor de ecran, determină ce filme, emisiuni sau jocuri preferă o persoană și, pe baza acestor informații, selectează publicitatea adecvată.
Experții au ajuns la concluzia că, dacă emisiunile TV prezintă publicitate direcționată care este 100% în concordanță cu interesele utilizatorului, există o probabilitate mare ca televizorul să monitorizeze preferințele persoanei.
Ce date sunt colectate? Capturile de ecran realizate de televizoare pot conține informații sensibile, de exemplu dacă utilizatorul folosește dispozitivul pentru apeluri video pentru a comunica cu cei dragi. Când plătiți pentru achiziții online sau tranzacții bancare, detaliile cardului bancar pot fi afișate pe ecranul televizorului. Dacă un utilizator introduce parole pe site-uri web sau aplicații, acestea pot fi capturate și în capturi de ecran.
Cum se dezactivează colectarea datelor? Din punct de vedere tehnic, acest lucru este posibil, așa cum au confirmat producătorii înșiși. Cu toate acestea, acest lucru necesită dezactivarea manuală a multor opțiuni diferite în setările televizorului, ceea ce este o procedură destul de complexă și nu întotdeauna ușoară pentru utilizatorul obișnuit.
Colectarea și transmiterea datelor cu caracter personal fără știrea utilizatorului reprezintă o încălcare gravă a vieții private. În plus, această practică poate fi folosită pentru a crea profiluri detaliate de utilizator și pentru a le manipula comportamentul. Pentru a vă proteja, este mai bine să dezactivați toate opțiunile legate de colectarea datelor și transferul de informații către serverele producătorului. De exemplu, funcția de recunoaștere automată a conținutului.
Dezactivarea ACR pe LG:
— accesați meniul Setări;
— general deschis;
– găsiți LivePlus – versiunea ACR pentru LG;
— dezactivați acest serviciu.
Dezactivarea ACR pe Samsung:
— accesați meniul Setări și accesați Asistență;
— găsiți Termeni și politici;
— selectați Vizualizare servicii de informații;
— dezactivați elementul ACR;
– Găsiți serviciul Notificare de confidențialitate și asigurați-vă că nu este verificat.
Dezactivarea ACR pe Sony:
— accesați meniurile Setări și Configurare;
— dezactivați ACR (acest lucru trebuie făcut după ce ați acceptat acordul de utilizare al serviciului Sony TV).
Să vă reamintim că mai devreme a devenit cunoscut faptul că Google ascultă utilizatorii care folosesc asistentul vocal Google Assistant. Funcționalitatea asistent este disponibilă nu numai pe smartphone-uri și PC-uri, ci și pe Smart TV.